CTE 2003 | ||||||||||||
Inor | ||||||||||||
Inor 2003 |
|
RECEPT 4x4 FERME DE SOIRY BEREIDINGSTIJD: 1 WEEK. |
10 CAMEL TROPHY AUTO'S 10 CHAUFFEURS 10 BIJRIJDERS 1 GROTE TENT 4 8-PERSOONSTENTEN 1 2-PERSOONSTENT 1 VOLLEDIG INGERICHTE 'MESS-TENT' 2 KACHELS 1 AGGREGAAT |
1 HOUTHAKKER 1 POLITIEAGENT 1 AUTOVERKOPER 1 SCHOLIER 1 VRIJGESTELDE VAN WERK 1 HOEDENVERKOPER 1 FINANCIEEL ADVISEUR 1 BRUG-CONSTRUCTOR 2 AUTOMONTEURS |
1 BROER VAN... 1 EHBO-ER 1 OPA 1 PYROMANE 1 BANDENSPECIALIST 1 CHEF-KOK 2 ELECTRICIENS 1 SCHOONMAKER 1 BIG BOSS |
VERDER EEN BEETJE INVENTIVITEIT, POSITIVITEIT, HUMOR, GEZELLIGHEID, HEEL VEEL SPARE-PARTS, GEREEDSCHAP, BOODSCHAPPEN en PRACHTIG WEER! |
Bereiding:
|
|
Tank/plasstop nog geen kwartier later, maar dan gaan we toch eindelijk op weg om vervolgens voor de afslag NAMEN met zijn allen aan de kant te moeten voor het wisselen van een band van Gerard zijn auto. Nadat die was verwisseld konden we doordat we te weinig snelheid hadden de afslag niet meer halen en moesten we verplicht een rondje ZAVETEM !? rijden. De gehele colonne reed richting ‘aankomst' om vervolgens via de uitgang van het vliegveld, de snelweg weer op te zoeken. |
Dit tot grote hilariteit van de reizigers op het parkeerterrein bij de aankomsthal. |
MAANDAGochtend werden we gewekt door een lekker zonnetje en was de ontbijttafel snel gedekt. Het terrein daarin tegen verdient wél *** sterren! |
||
Nu werd het tijd om te gaan rijden. Pia kreeg de vuurdoop die ze heel goed doorstond! Onderweg een CAMEL-PICKNICK en bij terugkomst op het kamp werd de schade aan de auto’s bekeken. Behalve veel lakschade (hoezo?!) hadden we EEN kapotte diff en een schokbreker te vervangen. Hier werd gelijk werk van gemaakt en dat was s'avonds laat weer allemaal in orde. |
||
De 'holle mederikken' werden door Gerard gevuld met aspergesoep, goulash en kwark, waarna we ons weer rondom het kampvuur schaarden en in Sandra een ware pyromaan ontdekten!
DINSDAGochtend gingen 'Jansen en Janssens' wederom brood halen en werd er lekker ontbeten, waarna we meteen weer op pad gingen. Na nog geen 300 meter verder raakten we al gelijk 2! rijplaten kwijt....! Gelukkig konden we ze moddercoated weer aan Marijn teruggeven dankzij de lange armen van Pia. Jaap zijn vin ging kapot en John kreeg een klapband. Wie werd er aan een lintje naar de camping teruggebracht...? Na het diner, dat bestond uit: kotelet, aardappelen en groenten, werd de afwas gedaan door ons vaste afwasteam bestaande uit: kleine Mark, Sandra, Marijn en John, onder leiding van Pia. |
||
Elke dag waren er wel enkele vrijwilligers die mee wilde helpen. Pia en Mark spoelden de vaat onder de douche en in de wastafels. John deed de afwas en Marijn en Sandra plus de vrijwilligers droogden af. Daarna kwamen ze de boerin ter wille door alles weer netjes droog te dweilen! Na de koffie gingen er een stel nachtrijden en brachten de zwijnen en de herten het er goed vanaf. Bij terugkomst werd uitgebreid verslag gedaan bij het kampvuur. |
WOENSDAGochtend. Na zonneschijn komt regen. Helaas niet genoeg, dus wordt er een waterslang in het spoor gegooid voor de ‘special task’. Ook werd er op verschillende locaties druk gesleuteld.Mark aan zijn TWEEDE diff en zwager Mark maakte samen met Marijn en zijn broer Jan de lampen van Marijn zijn auto in orde. De branstofopvoerpomp van Pia werd vervangen en de trekhaak er maar meteen eronderuit gehaald. Heather maakte haar huiswerk en Michel T. deed een napje! De auto van Gerard, daar viel niet meer aan te sleutelen, dus is verder niet meer van zijn plek geweest! Gerard werd later wel samen met Roel onder een paraplu gesignaleerd?! |
||
Er was een soepbreak om 15.30 en daarna werd er hout gesprokkeld voor het kampvuur. Nog geen 100 m verder (wie heeft de weddenschap gewonnen...?) lag Jaap op zijn kant! Gek gezicht: zo'n 110 op zijn zijkant en Jan die er door het raampje bovenuit steekt! |
||
Mathijs, Jacques en Laurens waren s'avonds ook gearriveerd en brachten nog een extra dif mee! Doordat we laat terug waren met de kok, was het eten pas om 22.00 uur klaar, maar daarna was het weer volop fun rondom het kampvuur! Een echte kabouter Plop in ons midden, die iets uit zijn broek kon laten schijnen! Marijn die op het dak van zijn auto stond te dansen en de lachstuipen kreeg van die twee liter wijn. We met zijn allen nederlandse liederen hebben gezongen, totdat we opeens een rood lichtje in het pikkedonker zagen en bleek dat Harrie al geruime tijd in hetdonker stond te filmen! Grote Mark deed om 01.30 de muziek uit en de laatste ging om 02.30 in'de zak'! |
DONDERDAGochtend lekker laat ontbeten, het is tenslotte vakantie! Er wordt zoals gebruikelijk een beetje gesleuteld en daarna weer op pad. Mathijs krijgt zijn vuurdoop en vader Jacques moet af en toe verplicht uitstappen! John reed voorop en iedereen followed the leader naar het gedeelte achter het tweede hek, waar Mark spontaan zijn diff nummer DRIE kapot rijdt! |
||
Op film is goed te zien dat deze auto ook erg geschikt is voor de vliegtuig-branche, alleen heeft onze piloot nog geen vliegbrevet! Na een late lunch in het tentenkamp werden de auto's in een line-up opgesteld en kon onze fotograaf zijn werk doen voor ons nageslacht. Na de schaft, deze keer een hete chili met te weinig witlofsalade dankzij onze hulpkok, maakte onze afwasploeg het wel héél erg bont beneden. |
Ze maakten zóveel lawaai dat het boven onze Camel-jubox uitkwam! Als een Camel-orchestra kwamen ze later weer naar boven! We moesten helaas afscheid nemen van Roel en deze werd door ons uitgezwaaid. Het is tijd voor de nachtrit en Mathijs krijgt rijles van John. Ook voor de bijrijders is het een leerzame les. Niks kapot gereden deze keer, behalve dat bij terugkomst in het kamp Wim zijn auto blijkt te zijn overleden. Het was s'avonds weer lekker warm bij het kampvuur, waar de achterblijvers een vreugdevuur hadden opgestookt. |
VRIJDAGochtend neemt Gerard eindelijk een douche en gaat ‘kuifje samen met Jansen en Janssens’ boodschappen doen. Marijn maakt zijn belofte waar door voor ons allen eieren met spek te bakken. Team Daane heeft zich inmiddels wat nadrukkelijker geprofileerd door in een nieuwe outfit te verschijnen! Wim reanimeert zijn auto door er een nieuwe startmotor in te zetten en Jan van D. zien we allen naar het toilet snellen met de broek al bijna op zijn hielen...? Chili Concarne gegeten...? Jaap pakt alvast zijn spullen in en gaat daarna voor twee dagen hout halen met Sandra, met Michel op zijn hielen! Na een half uur blijken ze zwaar vast te zitten in de verste waterbak. God straft meteen! Inmiddels is er nog een groep samoerairijders gearriveerd die ook het terrein onveilig maken. |
De middag is voorbehouden aan enkele challenges om de voertuigbeheersing te oefenen. First challenge: wie rijdt er het langzaamst stationair over de streep! Jan en Marijn wonnen glansrijk en hingen allebei aan een kant van de auto te zingen: ‘Menno bedankt...! Menno bedankt...!’ Second challenge:In de vierde versnelling tot zo dicht mogelijk voor de streep op de rem trappen en zorgen dat je er niet overheen komt. Jaap won deze proef met zijn eigen auto! Third challenge: Parcours rijden met aan de rijplaat een bakje water en zorgen dat je zoveel mogelijk overhoudt. Deze keer won Jan Daane! (bijrijder Marijn was zich inmiddels aan het indrinken!) Fourth challenge: ging als volgt: met je rechter voorwiel over 4 blikjes rijden die in het parcours liggen. Mark Jansen won dit met gemak! Fifth challenge: over een parcours rijden met een zak over je hoofd en vertrouwen in je navigator hebben! Harrie en Wim waren deze eer voorbehouden! Marijn wilde ook met een zak rijden. Onder grote hilariteit werd hij in de verkeerde auto geloodst! |
Ondertussen werd er in de grote tent hard gewerkt aan de Pech-Award voor Mark Jansen, die hij na het toetje kreeg overhandigd wegens zijn 3 kapotte diffs! Jaap hield na het eten een speech waarin hij ons allemaal bedankte voor a fantastic week! John hield ook een speech en benadrukte de teamspirit en de gastvrijheid van de groep. Na de koffie vertrok Jaap richting huis wegens bezigheden elders en werd door ons uitgezwaaid. Nadien werd er een nachtrit annex vossenjacht gereden. Deze was uitgezet door team Daane. Namens ons allen: Bedankt! De grootste lol hadden de jongens Daane zelf, bleek later. |
ZATERDAGochtend komen we er achter dat Jack zich niet uitkleed als hij s’nachts zijn veldbed opzoekt en dat een Jack Russel van chocolademelk houdt. Het is inmiddels druk geworden op het Terrein. De Gambia expeditie (17/7 tot 17/8 2002) en een groep Belgen zijn erbij gekomen. Overal zie je auto's en tentjes staan. Allemaal liefhebbers van MUD! Zaterdag is ook autowasdag en er zijn al een paar schoongewassen door Mies.Team South Africa krijgt 15 minuten voorsprong om zich helemaal vast te rijden in de modder, dit om ‘Jamai’ een plezier te doen, want hij had zo lang zitten zeuren dat hij wilde lieren, dat Mark met hem op rescue ging. Hij heeft het geweten en is tijdens de rescue veranderd in een moddermannetje! |
||
(Tot onze grote schrik! zagen we Gerard THEE drinken aan de overkant). Michel verteld dat hij erg zuinig is op zijn Disco, om vervolgens 20 min later zijn diff bijna moedwillig kapot te rijden. (...alles nog heel!) Eind van de middag zijn bijna alle auto's schoon, de magen gevuld met een licht?! erwtensoepje en daarna wordt er alvast een beetje opgeruimd. Uit verveling begint er opeens een modder-gevecht! Om 21.00 uur heeft Gerard de macaroni gereed en is het tijd voor het laatste kampvuur en de uitreiking van de allereerste 'PANTY-AWARD' Er stonden 3 mensen genomineerd, maar panty bij uitstek bleek Mathijs van Bavel. |
||
Hij kreeg de kous op zijn kop en keek erbij als een oorwurm! Om 00.30 wordt het vuur deskundig gedoofd en verdwijnt iedereen stilletjes in zijn of haar slaapzak. | ||
ZONDAGmorgen met frisse zin een uur eerder opgestaan wegens de zomertijd. De zon is hotter dan hot, maar dat is goed voor het luie zweet, want we moeten vandaag het kamp opbreken. John en Heather vertrokken om 10.00 uur richting Calais. Wij worden door de Gambia-Express om 11.30 uur uitgezwaaid en dan vertrekt het convooi richting Sedan voor een tankstop en krijgt Wim zijn auto weer een hartstsilstand . Na de juiste impuls rijdt de V8 weer vrolijk verder. De Range Rover van Marijn komt ‘op losse schroeven’ te staan en team Daane moet aan de kant om de bouten na te trekken. We rijden via Luik/Maastricht terug naar Nederland. Mark krijgt een klapband en dat brengt het aantal kapotte banden van deze week op vijf. Gerard, Michel, Marijn en John hadden ook allemaal bandenpech. Bij Veldhoven zien we ‘een groot gebouw’ en laten we ons de frietjes goed smaken aan de tafel die Connie tot onze grote verbazing ,met veel moeite heeft weten vrij te houden voor ons. Connie: hartstikke bedankt! Marijn en broer van..., zwaaien af en de colonne rijdt verder richting eindbestemming Udenhout. Onderweg nemen we afscheid van Michel en Sandra die richting Utrecht gaan. |
MAANDAGmorgen zat ik weer achter mijn buro en dacht ik met plezier terug aan een hele relaxte week in de Franse Ardennen. Mijn dank aan de organisatie, ze hebben knap werk verricht en aangezien ik geen van de dames heb horen miepen (ik miep, jij miept, wij miepen...) hoop ik dat we volgend jaar weer van de partij zullen zijn! Eet smakelijk! Uw Vliegende Reporter. |
||
P.S. voor de ingewijde nog hetvolgende |
||
Wist u dat...... | ||
Jan Daane een halve crimineel blijkt te zijn? |